tel. 22 750 14 02 tel. 503 086 749

Działalność
poradni

Diagnoza psychologiczno - pedagogiczna


Diagnoza psychologiczno- pedagogiczna, to specjalistyczne działania mające na celu rozpoznanie indywidualnego potencjału edukacyjnego ucznia, podłoża jego sukcesów lub przyczyn różnego rodzaju niepowodzeń szkolnych. Umożliwia także rozpoznanie nieprawidłowości rozwoju i zachowania ucznia oraz pomaga dobrać najskuteczniejsze metody uczenia się. Ma szczególne znaczenie na początku kariery szkolnej dziecka. Diagnoza psychologiczno - pedagogiczna pomaga między innymi wyszukiwać uczniów ponadprzeciętnie zdolnych, rozpoznawać specyficzne trudności w uczeniu się, dysleksję, dyskalkulię, dysgrafię, dysortografię i stanowi podstawę do skutecznej pomocy lub terapii pedagogicznej.

  • zakończona pisemną opinią dla rodziców i nauczycieli
  • specyficzne trudności szkolne (dysleksja, dysgrafia, dysortografia,dyskalkulia)
  • badanie dojrzałości szkolnej
  • ocena rowoju dziecka do 5 roku życia
  • badanie dzieci szczególnie zdolnych (indywidualny tok nauki)
  • badanie dzieci pod kątem uczestnictwa w zarobkowej działalności artystycznej (reklama, film, teatr)

Diagnoza i terapia psychologiczna dzieci i dorosłych


Często celem terapii jest wspomaganie funkcjonowania jednostki w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju. Terapia może pomóc człowiekowi w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. Może pomóc zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką. Zdaniem amerykańskiego psychoterapeuty C. Rogersa, każdy człowiek posiada wszelkie zdolności jakie mu są potrzebne aby odnaleźć własną drogę i się rozwijać- terapeuta jest jedynie towarzyszem na drodze samorozwoju. Pierwsze spotkanie ma charakter sesji diagnostycznej mającej na celu poznanie klienta, ustalenie wstępnej diagnozy problemu oraz zaplanowanie strategii radzenia sobie z nim. Przekazywane są również informacje o formie, zasadach spotkań terapeutycznych oraz możliwym dalszym przebiegu terapii. Udzielamy pomocy w przypadku:

  • problemy wychowawcze
  • konflikty rodzinne
  • agresja
  • doradztwo w wyborze szkoły, zawodu (badanie kompetencji)
  • ADHD
  • problemy emocjonalne
  • nałogi

Terapia logopedyczna


Całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań naprawczych, ukierunkowanych na usunięcie patologicznych zjawisk logopedycznych (nieprawidłowości w rozwoju mowy, zaburzeń komunikacji językowej) oraz ich konsekwencji psychologicznych, pedagogicznych, społecznych. Podejmowane w ramach terapii logopedycznej oddziaływania naprawcze mają na celu: usuwanie zaburzeń mowy, przywracanie mowy w przypadku jej utraty, podnoszenie poziomu sprawności językowej (rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej u dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi), nauczanie mowy, która się nie wykształciła, usuwanie trudności w nauce czytania i pisania.

Nowoczesna terapia czytania, pisania i mówienia


Nowoczesna metoda terapii zaburzeń czytania i pisania została opracowana przez niemieckiego eksperta komunikacji Freda Warnke. Korzyści z jej stosowania czerpią głównie dyslektycy, dzieci mające trudności w nauce oraz osoby z zaburzeniami mowy lub percepcji słuchowej – ale nie tylko. Z zaburzeniami czytania i pisania związane są problemy ze zrozumieniem czytanych treści, nierównym tempem czytania, błędami ortograficznymi (mimo znajomości zasad pisowni), trudności z nauką języków obcych. Metoda Warnkego została stworzona przede wszystkim z myślą o dzieciach (już od 5 roku życia) i młodzieży.

Integracja sensoryczna


Metoda integracji sensorycznej (SI; z ang. Sensory Integration) powstała w Stanach Zjednoczonych a jej autorką jest psycholog, terapeutka, pedagog specjalny Jean Ayres. Podstawą tej metody jest wiedza z zakresu psychologii, neurofizjologii oraz anatomii. Metoda ta jest powszechnie znana i stosowana w krajach Europy Zachodniej, USA, Kanadzie, Brazylii, Australii i Nowej Zelandii. W Polsce jest uznawana za jedną z najnowszych kompleksowych metod stosowanych w terapii dzieci z opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym i trudnościami w nauce. W naszej Poradni zajmujemy się terapią ręki.

Lokalizacja i kontakt


Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna